“Küçük Su Damlası” kitabını okumadan tohum kelimesinin anlamını düşünüp söyle-çiz kağıdımızın ‘tahmin ettiğim’ kısmına resmini çizdik. Daha sonra kitabı okuyarak kelimeyi öğrenip kağıttaki ‘öğrendiğim’ kısmına çizdik. Yazı farkındalığını kullanarak tohumun büyüme aşamalarının olduğu resimleri bilmediğimiz kelimeleriyle eşleştirdik. Barbunya deneyi yaparak barbunya ekim bahçemizi oluşturduk. Bitkinin büyürken nelere ihtiyacı olduğu üzerine sohbet ettik, su-hava-toprak ve güneşin bitkiler için önemini kavrayıp sanat etkinliğimizi uyguladık.
Hazırladığımız tematik kavram kartlarında bulunan eş ve zıt anlamlı kelimeleri inceledik. Eş-zıt anlamlı olan kelime kartları ile eşleştirme etkinliği yaparak aklımıza gelen başka zıt anlamlı kelimeleri düşünüp beyin fırtınası yaptık.
“Sümüklü Böcek Evini Arıyor” kitabını etkileşimli olarak okuyarak kitapta geçen sümüklü böcek-reçine-salyangoz kelimeleri ile “söyle-çiz” etkinliğimizi gerçekleştirdik. Sümüklü böcek ve salyangoz arasında ne gibi farklılıklar olduğuna dair sohbet ettik. Çeşitli videolar izleyerek gözlemleyip ayırt edici özelliklerini öğrendik. Ardından salyangoz resminde bulunan daireleri verilen örüntü örneğine göre boyayarak örüntümüzü tamamladık.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında 7 Taş kitabı etkileşimli olarak okundu.Kitabın içeriğine uygun olarak haftanın günleri ile ilgili eğitici videolar izletildi.Dün-Bugün-Yarın kavramları öğrenildi.Öğrenilen kavramlar doğrultusunda Haftanın Günleri ile ilgili Dün Bugün Yarın Çarkı yapıldı.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Anasınıfı öğrencilerimiz, öğretmenleri Zehra ÇAKMAK rehberliğinde Türk kültürümüzün önemli unsurlarından biri olan Nasreddin Hoca’ yı tanıdılar. Fıkralarıyla hepimizi güldüren ve zekâsıyla çağlara ışık tutan Nasreddin Hoca’nın deyimlerini dramatizasyon yolu ile canlandıran minik öğrencilerimiz eğlenceli bir etkinlik gerçekleştirdiler. Fıkralarından biri olay sırlama kartlarına göre anlatıldı ve fıkra olay sıralamasına göre dizildi.Daha sonra Nasrettin Hoca ile ilgili sanat etkinliği çalışması yapılarak panoda sergilendi.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında Kültür Elçimiz, kıymetli sanatçımız Barış Manço'yu özüyle, sözüyle çocuklarımıza tanıtmak istedik.Bu amaçla Barış Manço’nun hayatı ile ilgili tanıtım videolarını izledik,Barış Manço’ya ait olan şarkıları çocuklarla birlikte söyledik.Barış Manço ile ilgili sanat etkinliğimizi yaptık panolarımızda sergiledik.”Adam Olacak Çocuk” sloganıyla pano oluşturduk ve fotoğraf çektirdik .
''İnsanın öğrenmesi gereken ilk dil tatlı dildir''
Barış MANÇO
Dilimizin Zenginlikleri Projesi Ocak ayı etkinliği kapsamında yazar buluşması yapılmıştır.Yazar olarak çocuk gelişimi uzmanı olan Zarife Üspolat Yazıcı sınıfa davet edilmiştir.Zoom üzerinden etkileşimli kitap okuma etkinliği gerçekleştirilmiştir.Zarife Üspolat Yazıcı çocuklara Minik Karınca adlı çocuk kitabını etkileşimli olarak okumuştur.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında “Bu Yumurta Kimin?“ adlı etkileşimli kitap etkinliği yapıldı.
Ock
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında “Mozaik “ adlı kitap veli katılımıyla etkileşimli olarak okutuldu.Mozaik adlı kitapta bulunan bilinmeyen “vazo,mozaik,nergis “ kelimeleri ile resimler çocuklara gösterilerek açıklandı.Açıklamalar sonrasında mozaik sanat etkinliği yaptırılarak etkinlik tamamlandı.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında “Bu Kış Uyumasak Olmaz Mı?” adlı kitap bilinmeyen kelimeler dikkate alınarak bilinmeyen kelimelerin açıklamaları yapılarak etkileşimli olarak okundu.
Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında “Sümüklü Böcek Evini Arıyor” kitabı etkileşimli olarak okundu.
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hayata geçirilen Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında okullarda yapılacak söz varlığını zenginleştirme çalışmaları ile öğrencilerin dilimizin zenginliklerini tanımasını, kültür taşıyıcısı olan sözcüklerimizle buluşmasını, buna bağlı olarak da dili iyi kullanmasını ve düşünce dünyasını geliştirmesini amaçlamaktadır.